Problemen met verzonden e-mails en contributie 2025–2026
Er zijn bij ons een aantal vragen binnengekomen over de op 23 oktober verzonden facturen en automatische incasso’s voor het seizoen 2025–2026. Hieronder leggen we graag uit wat er speelt en hoe dit opgelost wordt.
Verzonden e-mails
Er zijn ongeveer 720 e-mails met facturen verzonden aan seniorleden waarop seizoen 2024-2025 staat vermeld. Dit betreft uiteraard seizoen 2025-2026. Sommige leden hebben vragen gesteld over de facturen of incasso’s die daarbij horen. We lichten dit hieronder toe.
Automatische incasso’s en facturen
Bij leden waarvan de contributie via automatische incasso wordt afgeschreven: u hoeft niets zelf over te maken. De contributie wordt automatisch geïnd, ook als u een factuur per e-mail heeft ontvangen.
Bij sommige leden (vooral bij kinderen die overgaan van gezinslid naar seniorlid) is geen e-mailadres geregistreerd. Hierdoor ontvangen ouders soms alleen een factuur voor de gezinskaart, terwijl de contributie van het kind alsnog automatisch wordt afgeschreven.
Let op: als u merkt dat er meer is afgeschreven dan op de gemailde factuur staat, dan komt dit doordat ook de contributie van het kind als seniorlid is geïnd.
! Kinderen t/m 15 jaar vallen onder het gezinslidmaatschap. Vanaf 16 jaar worden ze automatisch seniorlid.!
Zelf overmaken
Alleen leden zonder automatische incasso moeten de contributie zelf overmaken. Controleer daarom goed of er op uw factuur vermeld staat: ‘Betaling via automatische incasso’. Staat dat erop? dan hoeft u niets te doen.
Dubbele betalingen
Sommige leden hebben per ongeluk de contributie zowel via automatische incasso als handmatig betaald. Dat is niet nodig — wij boeken deze betalingen handmatig af in ons systeem. Controleer uw eigen bankafschrift als u twijfelt.
Adres- en naamgegevens
Een voordeel van het mailen van facturen is dat we veel adreswijzigingen en nieuwe e-mailadressen ontvangen. Ook kunnen we zo voornamen aanvullen. Als u op uw factuur een “X” ziet staan in plaats van uw voornaam, betekent dit dat uw voornaam nog niet in ons systeem staat. U kunt dit eenvoudig doorgeven via leden@ijsclubammerstol.nl
Opzegging lidmaatschap
Opzeggingen moeten jaarlijks vóór 1 juli worden doorgegeven. Door de drukte en enkele systeemproblemen hebben we dit jaar meer opzeggingen ontvangen dan normaal. Leden die opzeggen, worden volledig verwijderd uit de ledenlijst. Bij automatische incasso wordt de factuur dan direct als betaald gemarkeerd.
Terugboeking incasso
Als een lid het incassobedrag via de bank terugboekt, wordt het lidmaatschap automatisch beëindigd. De factuur blijft dan als betaald in ons systeem staan, maar het lid wordt verwijderd.
Niet-betaalde facturen
Facturen die open blijven staan, worden gecontroleerd in het systeem. Als een lid na een maand niet betaalt, ontvangt het een herinnering. Blijft betaling uit, dan wordt het lid uitgeschreven.
Vragen?
Heeft u vragen over uw factuur, incasso of lidmaatschap? Neem dan contact op per e-mail naar leden@ijsclubammerstol.nl.
